Ciastka bananowo-kajmakowe


Wychodzę z założenia, że ze wszystkiego co mamy w domu da się coś upiec i nie zawsze trzeba jechać do sklepu kiedy najdzie ochota na coś słodkiego. Efektem tego podejścia stały się ciasteczka bananowo-kajmakowe. Pyszny dodatek do porannej kawy z mlekiem lub przękąska w ciągu dnia. Dodatkowo baaardzo sycące :).
Składniki

  • 200 gram mąki ryżowej
  • 2 banany
  • 100 gram rozpuszczonego masła
  • łyżeczka sody
  • 100 gram masy kajmakowej
  • 50 gram prażonych płatków owsianych
Dodatki:
  • masa kajmakowa
  • orzechy solone


Sprzęt:

  • papier do pieczenia


Wykonanie

Piekarnik nastawiamy na 190 stopni.

Banany rozgniatamy w misce, przesiewamy do nich mąkę ryżową razem z łyżeczką sody, dolewamy lekko przestudzone rozpuszczone masło i łączymy składniki. Po połączeniu dodajemy 100 gram masy kajmakowej i ponownie mieszamy masę. Ja używałam łyżki, nie ma konieczności używania w tym przypadku miksera. Po uzyskaniu jednolitej masy (masa jest dosyć lepiąca) dodajemy do niej 50 gram uprażonych wcześniej płatków owsianych i ponownie łączymy składniki.


Blaszkę pokrywamy papierem do pieczenia i nakładamy na niego masę, zachowując przy tym odstępy, ciastka odrobinę urosną. Ja brałam 3/4 łyżki. 


Po nałożeniu masę delikatnie spłaszczamy.



Blaszkę wstawiamy do piekarnika na 15 minut.

Po upieczeniu, jeżeli  mamy jeszcze pozostałą masę kajmakową, może posmarować z wierzchu delikatnie przestudzone ciasteczka. Nie jest to niezbędne, bo same w sobie są wystarczająco słodkie :). Ja dla złamania słodyczy posypałam część ciasteczek pokrojonymi słonymi orzeszkami.