Cukinia z indykiem


Sezon na cukinię jest idealny. Przechodząc targiem można je znaleźć w rozmiarze od xs do xxxl... są i żółte i zielone. Dla urozmaicenia talerza można je śmiało mieszać. Zazwyczaj cukinia jest u mnie bazą dania... dokładam do niej tylko różne dodatki. Cukinia z dodatkiem indyka jest jednym ze standardowych dla mnie obiadów.

Składniki

Danie:

  • 300 g indyka
  • Cukinia
  • Papryka
  • Cebula
  • 300 g kalafiora (opcjonalnie)
  • Łyżeczka oleju kokosowego lub masła klarowanego
  • Zioła prowansalskie
  • Sól i pieprz do smaku
Sprzęt:
  • Patelnia
  • Deska

Wykonanie

Pół cebuli pokroić w kostkę. pół cebuli w piórka. Paprykę pokroić w paski. 


Z cukinii ściągamy cienkie paski obieraczką. 


Kalafiora gotujemy, jeżeli oczywiście chcemy, ja w tym przypadku miałam kalafiora z dnia poprzedniego, więc po prostu go podgrzałam :).

Indyka kroimy w kostkę, 


przesmażamy następnie na oleju kokosowym lub maśle klarowanym. Przyprawiamy ziołami prowansalskimi. Dodajemy cukinię, paprykę i cebulę. Smażymy aż zmiękną. 


Przekładamy na talerz, posypujemy pieprzem i solą do smaku, dekorujemy listkami bazylii. Podajemy z kalafiorem w moim przypadku posypanym odrobiną tymianku.